hikvision

Dostęp do urządzeń przez chmurę P2P – EZVIZ

Przygotowania

W dobie nieograniczonego (no może prawie) dostępu do Internetu istnieje możliwość zdalnego podglądu obrazu z kamer swojego monitoringu telewizji przemysłowej. Bez znaczenia jest to czy jest to monitoring w oparciu o system kamer analogowych czy też kamer IP. Do niedawna ograniczeniem była konieczność posiadania zewnętrznego, publicznego adresu IP (dla zaawansowanych użytkowników sieci raczej przeszkoda) aby można było taki podgląd udostępnić w Internecie. Wychodząc naprzeciw wymaganiom użytkowników, aby maksymalnie uprościć konfigurację oraz umożliwić dostęp do kamer nawet nie mając zewnętrznego, publicznego adresu IP, HKVISION wprowadził obsługę systemu poprzez chmurę P2P – EZVIZ. Wystarczy założyć konto na EZVIZ i podłączyć urządzenie do Internetu. Jak dla mnie jest to podstawowa zaleta takiej zdalnej obsługi systemów telewizji przemysłowej gdyż nie wszyscy dostawcy Internetu udostępniają zewnętrzny, publiczny adres IP.

Na kolejnych stronach artykułu pokażemy jak to zrobić:

  1. w pierwszej kolejności przygotowania,
  2. rejestracja i obsługa urządzeń przy pomocy komputera z przeglądarką Internetową,
  3. rejestracja i obsługa urządzeń za pomocą aplikacji mobilnej EZVIZ,
  4. rejestracja i obsługa urządzeń przy pomocy komputera z zainstalowanym oprogramowaniem HIKVISION iVMS-4200,
  5. rejestracja i obsługa urządzeń za pomocą aplikacji mobilnej HIKVISION iVMS-4500.

Upewnij się, że urządzenie jest gotowe do połączenia przez EZVIZ

Przed rejestracją nowego konta należy sprawdzić w urządzeniu ustawienia sieci (urządzenie musi mieć połączenie z Internetem), czy opcja dostępu EZVIZ jest włączona (w przypadku rejestratorów od firmware w wersji 3.4.0) oraz sprawdzić kod weryfikacyjny (EZVIZ nie jest przewidziany dla produktów tzw. projektowych oraz rejestratorów opartych na platformie Netra).

Połącz urządzenie (IPC – kamera IP | NVR – rejestrator kamer IP | DVR – rejestrator kamer analogowych) z siecią lokalną do której podłączony jest komputer.

Skonfiguruj ustawienia sieci

Adres IP, maskę, bramę oraz serwer DNS – zgodnie z parametrami sieci lokalnej

Dla kamer IP

Zaloguj się do urządzenia przez przeglądarkę Internetową, Przejdź do konfiguracji sieci:
Configuration>Basic Configuration>Network

Dla DVR / NVR


Po podłączeniu monitora do rejestratora Przejdź do konfiguracji sieci:
Menu Główne>Ustawienia>Sieć>Ogólne

ezviz_NVR_1.1

Sprawdź czy opcja dostępu EZVIZ jest uruchomiona

Dla kamer IP

Zaloguj się do urządzenia przez przeglądarkę Internetową, Przejdź do zaawansowanej konfiguracji sieci:
Configuration>Advanced Configuration>Network>Platform Access

ezviz_IPC_1
ezviz_NVR_2

Dla DVR / NVR


Po podłączeniu monitora do rejestratora Przejdź do konfiguracji sieci:
Menu Główne>Ustawienia>Sieć>Dostęp do platformy

Kod weryfikacyjny

Dla kamery IP


Na tabliczce znamionowej „Verification Code”

Dla DVR / NVR


Tak samo jak w przypadku kamery na tabliczce znamionowej. Jeżeli tam go nie znajdziemy, po podłączeniu monitora do rejestratora Przejdź do konfiguracji sieci:
Menu Główne>Ustawienia>Sieć>Dostęp do platformy

ezviz_NVR_2_1

To tytułem wstępu. Na następnych stronach pokażemy jak założyć konto na EZVIZ i dodać urządzenie do podglądu przy pomocy komputera z przeglądarką Internetową oraz za pomocą aplikacji z urządzenia mobilnego.

Rejestracja konta EZVIZ na komputerze przez przeglądarkę Internetową

Wypełnij formularz i kliknij „Next”

Na podany w formularzu adres e-mail zostanie wysłany kod weryfikacyjny, który należy wpisać w wyskakującym oknie

ezviz_form_2

Po zalogowaniu należy pobrać i zainstalować wtyczkę do przeglądarki

Dodawanie urządzeń sieciowych HIKVISION

W zakładce System Management>Device Management Kliknij „Add Device”

ezviz_add_now

W następnym oknie pojawią się dwie metody dodawania urządzenia, zakładki: „Add Automatically” oraz „Add by Serial No.”
Add Automatically” Urządzenie zostanie wyszukane w sieci lokalnej, do której podłączony jest komputer

ezviz_add_by auto

„Add by Serial No.”: należy wpisać nr seryjny dodawanego urządzenia

ezviz_add_by SNO_1

Wybierz urządzenie i kliknij „+” dla opcji automatycznej lub Wpisz nr seryjny, Kliknij „Search” następnie Wybierz urządzenie i kliknij „+”

W wyskakującym oknie wpisz kod weryfikacyjny z urządzenia

ezviz_add_code

Po dodaniu urządzenia zobaczymy go na liście dodanych:

ezviz_added

Na następnej stronie sposób rejestracji konta oraz dodawanie urządzenia za pomocą aplikacji mobilnej

Rejestracja konta EZVIZ przez urządzenie mobilne

Zainstaluj aplikację ze sklepów iOS (Apple Store) lub Androida (Google Play) na urządzeniu mobilnym  lub pobierz.

Po zainstalowaniu aplikacji Kliknij ikonę aplikacji EZVIZ aby otworzyć okno logowania i następnie kliknij „Register an Account”

ezviz-mobile-register

Wybierz sposób rejestracji: z weryfikacją przy pomocy konta e-mail bądź nr telefonu

ezviz_mobile_register_by_

Wybierz swój region i kliknij „Finish”

ezviz_mobile_region

Jeśli wybraliśmy „Register by E-mail Address” należy podać swój e-mail, następnie Kliknij „Next”

Na podany wyżej adres e-mail zostanie wysłany kod weryfikacyjny, który należy wpisać w kolejnym oknie

ezviz_mobile_code

W następnym oknie należy wprowadzić swoją nazwę i hasło (posłużą później do logowania się do aplikacji lub na stronie Internetowej).

ezviz_mobile_account

Dodawanie urządzeń sieciowych HIKVISION

Po zalogowaniu do konta w aplikacji, można zacząć dodawać urządzenia.

ezviz_mobile_home

Dostępne są dwie metody dodawania:

poprzez zeskanowanie kodu QR (aby go znaleźć Skocz do pkt. 4 z etapu przygotowań – są widoczne na załączonych screen’ach) – jest to domyślny sposób po kliknięciu ikony dodawania

ezviz_mobile_QR

gdy z jakiegoś powodu nie można zeskanować kodu QR, Uruchom ręczne dodawanie

ezviz_mobile_add


i Dodaj urządzenie ręcznie wpisując numer seryjny

ezviz_mobile_SNO_1

Po wyszukaniu urządzenia należy kliknąć „Add”

ezviz_mobile_add device


oraz podać kod weryfikacyjny z urządzenia (aby go znaleźć Skocz do pkt. 4 z etapu przygotowań)

ezviz_mobile_put code

Po tych czynnościach zobaczymy urządzenie na stronie głównej aplikacji.

Podane do tego miejsca sposoby rejestracji konta EZVIZ i obsługi dodanych urządzeń HIKVISION, nie są jedynymi. HIKVISION poszedł dalej i zaimplementował obsługę chmury P2P EZVIZ w swoim oprogramowaniu: na komputery stacjonarne w iVMS-4200 oraz na urządzeniach mobilnych w aplikacji iVMS-4500. Na kolejnych stronach pokażemy jak ugryźć EZVIZ poprzez wspomniane platformy.

EZVIZ poprzez iVMS-4200

Ściągnij i zainstaluj oprogramowanie iVMS-4200.

Po zainstalowaniu i uruchomieniu oprogramowania Przejdź do panelu zarządzania urządzeniami i Dodaj nowy typ urządzenia „P2P EZVIZ…”.

Zarządzanie urządzeniem>Serwer>Dodaj nowy typ urządzenia

ezviz_ivms4200_device
ezviz_ivms4200_device_1

Rejestrujemy konto na EZVIZ. Kliknij „Rejestruj”, Wypełnij formularz i Kliknij „Uzyskaj kod weryfikacyjny”

ezviz_ivms4200_device_2


Po wpisaniu kodu weryfikacyjnego otrzymanego na wskazany w formularzu e-mail, Kliknij „Rejestruj”

ezviz_ivms4200_device_2.1

Po poprawnej rejestracji można się zalogować do chmury. Kliknij „Logowanie”, Wypełnij nazwą konta i hasłem podanym w poprzednim formularzu.

ezviz_ivms4200_device_3

Dodawanie urządzeń do iVMS-4200

Po zalogowaniu do konta EZVIZ można dodawać urządzenia. Kliknij „Dodanie urządzenia”, Wpisz jego nr seryjny oraz kod weryfikacyjny urządzenia

ezviz_ivms4200_device_4

Po poprawnym dodaniu urządzenia powstanie grupa o takiej samej nazwie jak nazwa konta na EZVIZ. Pozostałe czynności to standardowa procedura dodawania (Import) kanałów do grupy

ezviz_ivms4200_device_5

Po tych czynnościach można przejść do „Podglądu głównego” i sprawdzić obraz z dodanych urządzeń.

Na następnej stronie przedstawimy procedurę rejestracji konta w chmurze oraz dodania urządzenia za pomocą aplikacji mobilnej HIKVISION – iVMS-4500.

EZVIZ poprzez iVMS-4500

Wyszukaj aplikację iVMS-4500 w Apple Store lub Google Play po czym Zainstaluj na urządzeniu mobilnym.

Uruchom aplikację i Kliknij ikonę chmurki EZVIZ Cloud

ezviz_ivms4500_11


następnie Kliknij na dole ekranu – „Rejestruj”

ezviz_ivms4500_12

W następnym oknie Wypełnij formularz i Kliknij „Uzyskaj kod weryfikacyjny”

ezviz_ivms4500_13

Na podany w powyższym formularzu e-mail przyjdzie kod weryfikacyjny, który należy wpisać poniżej i kliknąć „Następny”

ezviz_ivms4500_14

W następnym oknie należy podać nazwę użytkownika i hasło które posłużą później do logowania się do konta EZVIZ. Aby zakończyć tworzenie konta Kliknij „Zakończono”

ezviz_ivms4500_15

Dodawanie urządzeń do iVMS-4500

Po zalogowaniu do konta EZVIZ, można zacząć dodawać urządzenia. Kliknij w prawym górnym rogu „+”

ezviz_ivms4500_16

Tak jak w przypadku aplikacji EZVIZ dostępne są dwie metody dodawania:

poprzez zeskanowanie kodu QR – jest to również domyślny sposób dodawania

ezviz_ivms4500_17

gdy z jakiegoś powodu nie można zeskanować kodu QR, Uruchom ręczne dodawanie klikając w prawym górnym rogu ikonę ‚ołówka’ i Wyszukaj urządzenie ręcznie wpisując numer seryjny

ezviz_ivms4500_18

Po wyszukaniu urządzenia Dodaj go klikając „+”

ezviz_ivms4500_19


oraz Podaj kod weryfikacyjny z urządzenia potwierdzając go przyciskiem „Potwierdź”

ezviz_ivms4500_20

Po tych czynnościach urządzenie pojawi się na liście. Obsługa odbywa się tak jak w przypadku standardowo dodawanych urządzeń.

To tyle w kwestii zakładania konta na EZVIZ i dodawania urządzeń HIKVISION. Pamiętać należy, że dodane urządzenie przypisane jest konta EZVIZ i dodawanie tego samego urządzenia do innego konta skończy się niepowodzeniem (przypadek kiedy kilka osób miało by mieć dostęp do podglądu). Aby inne osoby mogły mieć podgląd, należy im go udostępnić z konta do którego urządzenie zostało przypisane. Osoby te również muszą mieć założone konto w EZVIZ.