
Dostęp do urządzeń przez chmurę P2P – EZVIZ
Przygotowania
W dobie nieograniczonego (no może prawie) dostępu do Internetu istnieje możliwość zdalnego podglądu obrazu z kamer swojego monitoringu telewizji przemysłowej. Bez znaczenia jest to czy jest to monitoring w oparciu o system kamer analogowych czy też kamer IP. Do niedawna ograniczeniem była konieczność posiadania zewnętrznego, publicznego adresu IP (dla zaawansowanych użytkowników sieci raczej przeszkoda) aby można było taki podgląd udostępnić w Internecie. Wychodząc naprzeciw wymaganiom użytkowników, aby maksymalnie uprościć konfigurację oraz umożliwić dostęp do kamer nawet nie mając zewnętrznego, publicznego adresu IP, HKVISION wprowadził obsługę systemu poprzez chmurę P2P – EZVIZ. Wystarczy założyć konto na EZVIZ i podłączyć urządzenie do Internetu. Jak dla mnie jest to podstawowa zaleta takiej zdalnej obsługi systemów telewizji przemysłowej gdyż nie wszyscy dostawcy Internetu udostępniają zewnętrzny, publiczny adres IP.
Na kolejnych stronach artykułu pokażemy jak to zrobić:
- w pierwszej kolejności przygotowania,
- rejestracja i obsługa urządzeń przy pomocy komputera z przeglądarką Internetową,
- rejestracja i obsługa urządzeń za pomocą aplikacji mobilnej EZVIZ,
- rejestracja i obsługa urządzeń przy pomocy komputera z zainstalowanym oprogramowaniem HIKVISION iVMS-4200,
- rejestracja i obsługa urządzeń za pomocą aplikacji mobilnej HIKVISION iVMS-4500.
Upewnij się, że urządzenie jest gotowe do połączenia przez EZVIZ
Przed rejestracją nowego konta należy sprawdzić w urządzeniu ustawienia sieci (urządzenie musi mieć połączenie z Internetem), czy opcja dostępu EZVIZ jest włączona (w przypadku rejestratorów od firmware w wersji 3.4.0) oraz sprawdzić kod weryfikacyjny (EZVIZ nie jest przewidziany dla produktów tzw. projektowych oraz rejestratorów opartych na platformie Netra).
Połącz urządzenie (IPC – kamera IP | NVR – rejestrator kamer IP | DVR – rejestrator kamer analogowych) z siecią lokalną do której podłączony jest komputer.
Skonfiguruj ustawienia sieci
Adres IP, maskę, bramę oraz serwer DNS – zgodnie z parametrami sieci lokalnej
Dla kamer IP
Zaloguj się do urządzenia przez przeglądarkę Internetową, Przejdź do konfiguracji sieci:
Configuration>Basic Configuration>Network

Dla DVR / NVR
Po podłączeniu monitora do rejestratora Przejdź do konfiguracji sieci:
Menu Główne>Ustawienia>Sieć>Ogólne

Sprawdź czy opcja dostępu EZVIZ jest uruchomiona
Dla kamer IP
Zaloguj się do urządzenia przez przeglądarkę Internetową, Przejdź do zaawansowanej konfiguracji sieci:
Configuration>Advanced Configuration>Network>Platform Access


Dla DVR / NVR
Po podłączeniu monitora do rejestratora Przejdź do konfiguracji sieci:
Menu Główne>Ustawienia>Sieć>Dostęp do platformy
Kod weryfikacyjny
Dla kamery IP
Na tabliczce znamionowej „Verification Code”
Dla DVR / NVR
Tak samo jak w przypadku kamery na tabliczce znamionowej. Jeżeli tam go nie znajdziemy, po podłączeniu monitora do rejestratora Przejdź do konfiguracji sieci:
Menu Główne>Ustawienia>Sieć>Dostęp do platformy

To tytułem wstępu. Na następnych stronach pokażemy jak założyć konto na EZVIZ i dodać urządzenie do podglądu przy pomocy komputera z przeglądarką Internetową oraz za pomocą aplikacji z urządzenia mobilnego.
Rejestracja konta EZVIZ na komputerze przez przeglądarkę Internetową
- Odwiedź stronę www.ezvizlife.com (z przeglądarki WWW: Internet Explorer)
- Kliknij „Cloud Sign In„ w menu głównym.
- Pojawi się strona z logowaniem. Kliknij „Register„
- Pojawi się formularz do wypełnienia
Wypełnij formularz i kliknij „Next”
Na podany w formularzu adres e-mail zostanie wysłany kod weryfikacyjny, który należy wpisać w wyskakującym oknie

Po zalogowaniu należy pobrać i zainstalować wtyczkę do przeglądarki

Dodawanie urządzeń sieciowych HIKVISION
W zakładce System Management>Device Management Kliknij „Add Device”

W następnym oknie pojawią się dwie metody dodawania urządzenia, zakładki: „Add Automatically” oraz „Add by Serial No.”
„Add Automatically” Urządzenie zostanie wyszukane w sieci lokalnej, do której podłączony jest komputer

„Add by Serial No.”: należy wpisać nr seryjny dodawanego urządzenia

Wybierz urządzenie i kliknij „+” dla opcji automatycznej lub Wpisz nr seryjny, Kliknij „Search” następnie Wybierz urządzenie i kliknij „+”
W wyskakującym oknie wpisz kod weryfikacyjny z urządzenia

Po dodaniu urządzenia zobaczymy go na liście dodanych:

Na następnej stronie sposób rejestracji konta oraz dodawanie urządzenia za pomocą aplikacji mobilnej
Rejestracja konta EZVIZ przez urządzenie mobilne
Zainstaluj aplikację ze sklepów iOS (Apple Store) lub Androida (Google Play) na urządzeniu mobilnym lub pobierz.
Po zainstalowaniu aplikacji Kliknij ikonę aplikacji EZVIZ aby otworzyć okno logowania i następnie kliknij „Register an Account”

Wybierz sposób rejestracji: z weryfikacją przy pomocy konta e-mail bądź nr telefonu

Wybierz swój region i kliknij „Finish”

Jeśli wybraliśmy „Register by E-mail Address” należy podać swój e-mail, następnie Kliknij „Next”
Na podany wyżej adres e-mail zostanie wysłany kod weryfikacyjny, który należy wpisać w kolejnym oknie

W następnym oknie należy wprowadzić swoją nazwę i hasło (posłużą później do logowania się do aplikacji lub na stronie Internetowej).

Dodawanie urządzeń sieciowych HIKVISION
Po zalogowaniu do konta w aplikacji, można zacząć dodawać urządzenia.

Dostępne są dwie metody dodawania:
poprzez zeskanowanie kodu QR (aby go znaleźć Skocz do pkt. 4 z etapu przygotowań – są widoczne na załączonych screen’ach) – jest to domyślny sposób po kliknięciu ikony dodawania

gdy z jakiegoś powodu nie można zeskanować kodu QR, Uruchom ręczne dodawanie

i Dodaj urządzenie ręcznie wpisując numer seryjny

Po wyszukaniu urządzenia należy kliknąć „Add”

oraz podać kod weryfikacyjny z urządzenia (aby go znaleźć Skocz do pkt. 4 z etapu przygotowań)

Po tych czynnościach zobaczymy urządzenie na stronie głównej aplikacji.
Podane do tego miejsca sposoby rejestracji konta EZVIZ i obsługi dodanych urządzeń HIKVISION, nie są jedynymi. HIKVISION poszedł dalej i zaimplementował obsługę chmury P2P EZVIZ w swoim oprogramowaniu: na komputery stacjonarne w iVMS-4200 oraz na urządzeniach mobilnych w aplikacji iVMS-4500. Na kolejnych stronach pokażemy jak ugryźć EZVIZ poprzez wspomniane platformy.
EZVIZ poprzez iVMS-4200
Ściągnij i zainstaluj oprogramowanie iVMS-4200.
Po zainstalowaniu i uruchomieniu oprogramowania Przejdź do panelu zarządzania urządzeniami i Dodaj nowy typ urządzenia „P2P EZVIZ…”.
Zarządzanie urządzeniem>Serwer>Dodaj nowy typ urządzenia


Rejestrujemy konto na EZVIZ. Kliknij „Rejestruj”, Wypełnij formularz i Kliknij „Uzyskaj kod weryfikacyjny”

Po wpisaniu kodu weryfikacyjnego otrzymanego na wskazany w formularzu e-mail, Kliknij „Rejestruj”

Po poprawnej rejestracji można się zalogować do chmury. Kliknij „Logowanie”, Wypełnij nazwą konta i hasłem podanym w poprzednim formularzu.

Dodawanie urządzeń do iVMS-4200
Po zalogowaniu do konta EZVIZ można dodawać urządzenia. Kliknij „Dodanie urządzenia”, Wpisz jego nr seryjny oraz kod weryfikacyjny urządzenia

Po poprawnym dodaniu urządzenia powstanie grupa o takiej samej nazwie jak nazwa konta na EZVIZ. Pozostałe czynności to standardowa procedura dodawania (Import) kanałów do grupy

Po tych czynnościach można przejść do „Podglądu głównego” i sprawdzić obraz z dodanych urządzeń.
Na następnej stronie przedstawimy procedurę rejestracji konta w chmurze oraz dodania urządzenia za pomocą aplikacji mobilnej HIKVISION – iVMS-4500.
EZVIZ poprzez iVMS-4500
Wyszukaj aplikację iVMS-4500 w Apple Store lub Google Play po czym Zainstaluj na urządzeniu mobilnym.
Uruchom aplikację i Kliknij ikonę chmurki EZVIZ Cloud

następnie Kliknij na dole ekranu – „Rejestruj”

W następnym oknie Wypełnij formularz i Kliknij „Uzyskaj kod weryfikacyjny”

Na podany w powyższym formularzu e-mail przyjdzie kod weryfikacyjny, który należy wpisać poniżej i kliknąć „Następny”

W następnym oknie należy podać nazwę użytkownika i hasło które posłużą później do logowania się do konta EZVIZ. Aby zakończyć tworzenie konta Kliknij „Zakończono”

Dodawanie urządzeń do iVMS-4500
Po zalogowaniu do konta EZVIZ, można zacząć dodawać urządzenia. Kliknij w prawym górnym rogu „+”

Tak jak w przypadku aplikacji EZVIZ dostępne są dwie metody dodawania:
poprzez zeskanowanie kodu QR – jest to również domyślny sposób dodawania

gdy z jakiegoś powodu nie można zeskanować kodu QR, Uruchom ręczne dodawanie klikając w prawym górnym rogu ikonę 'ołówka' i Wyszukaj urządzenie ręcznie wpisując numer seryjny

Po wyszukaniu urządzenia Dodaj go klikając „+”

oraz Podaj kod weryfikacyjny z urządzenia potwierdzając go przyciskiem „Potwierdź”

Po tych czynnościach urządzenie pojawi się na liście. Obsługa odbywa się tak jak w przypadku standardowo dodawanych urządzeń.
To tyle w kwestii zakładania konta na EZVIZ i dodawania urządzeń HIKVISION. Pamiętać należy, że dodane urządzenie przypisane jest konta EZVIZ i dodawanie tego samego urządzenia do innego konta skończy się niepowodzeniem (przypadek kiedy kilka osób miało by mieć dostęp do podglądu). Aby inne osoby mogły mieć podgląd, należy im go udostępnić z konta do którego urządzenie zostało przypisane. Osoby te również muszą mieć założone konto w EZVIZ.