Hik-Connect – DDNS i P2P

Hik-Connect
Jakiś czas temu informowaliśmy o nowej usłudze Hik-Connect przy okazji migracji z Hik-Online. Nowa usługa jest kompleksowym rozwiązaniem zawierającym w jednym portalu usługi typu DDNS oraz P2P. Usługi firm trzecich (DynDNS, NO-IP oraz PeanutHull) mogą być nadal używane do kamer i rejestratorów Hikvision.
Korzystanie z nowej usługi wymaga zarejestrowania konta. Interfejs użytkownika przedstawiony w niniejszym poradniku, może się różnić w zależności od produktu i wersji oprogramowania, jednakże informacje i ustawienia usług są podobne we wszystkich wspieranych urządzeniach.
Na kolejnych zakładkach/kartach pokażemy jak korzystać z nowej usługi. Zachowując odpowiednią kolejność należy:
- Zarejestrować konto na www.hik-connect.com
- Aktywować usługę w urządzeniach (IPC, DVR, NVR)
- Dodać urządzenia do usługi
Usługa jest młoda i stale rozwijana, w najbliższym czasie pojawi się również możliwości pełnej obsługi poprzez aplikacje iVMS-4200 oraz iVMS-4500.
UWAGA: Jeżeli ktoś zarejestrował konto wykorzystując platformę EZVIZ, może ominąć procedurę rejestracji konta i od razu zalogować się do Hik-Connect danymi z EZVIZ’a.
Rejestracja konta Hik-Connect
Rejestrację konta można przeprowadzić:
- przez portal www.hik-connect.com z poziomu przeglądarki Internetowej
- poprzez aplikację APP na urządzenia mobilne: „Hik-Connect” (do pobrania z Apple Store lub Google Play).
Rejestracja z poziomu przeglądarki Internetowej
- Otwórz przeglądarkę Internetową i odwiedź stronę Hik-Connect wpisując w pole adresu: www.hik-connect.com
- Kliknij przycisk ‚Register’
- Pojawi się formularz który należy wypełnić. Podaj nazwę użytkownika i hasło, Wybierz kraj oraz Podaj swój adres e-mail. Po przepisaniu kolorowego kodu weryfikacyjnego, Zatwierdź wprowadzone dane przyciskiem ‚Next’
- Wszystkie pola oznaczone *, muszą zostać wypełnione, uzupełnione
- Na podany w formularzu adres e-mail zostanie wysłany kod weryfikacyjny, który należy wpisać w wyskakującym oknie

- Po wpisaniu kodu i zatwierdzeniu przyciskiem ‚OK’ zostaniemy poinformowani o poprawnym zarejestrowaniu konta

- Można w tym momencie powrócić do pierwszej strony i zalogować się na nowo utworzone konto
Można w tym momencie powrócić do pierwszej strony i zalogować się na nowo utworzone konto
Rejestracja poprzez aplikację na urządzeniu mobilnym
Wyszukaj aplikację „Hik-Connect” w Apple Story lub Google Play po czym zainstaluj na swoim urządzeniu mobilnym
- Uruchom aplikację i Kliknij ikonę ‚Hik-Connect’

- W następnym oknie Kliknij przycisk ‚Zarejestruj konto’

- Rejestrację konta można przeprowadzić przy użyciu numeru telefonu komórkowego bądź adresu e-mail

- Po przeczytaniu i zaakceptowaniu warunków usługi Wybierz jeden ze sposobów rejestracji klikając w niego
- Pojawi się okno w którym należy wybrać swoją lokalizację po czym Kliknij przycisk ‚Zakończ’

- Wprowadź adres e-mail lub nr telefonu i Kliknij ‚Dalej’ (dla opcji e-mail) lub ‚Uzyskaj kod weryfikacyjny’ (dla opcji z nr telefonu)

- Kod weryfikacyjny zostanie wysłany na podany e-mail lub telefon. Podaj otrzymany kod wpisując go w następnym oknie i Zatwierdź przyciskiem ‚Dalej’

- Następnie należy podać nazwę użytkownika i ustanowić hasło. Po wypełnieniu pól Kliknij przycisk ‚Zakończ’

Po tych czynnościach Zostaniesz automatycznie zalogowany do Hik-Connect.
Aktywacja usługi Hik-Connect w urządzeniach
Usługa Hik-Connect w urządzeniach jest domyślnie wyłączona. Funkcję można włączyć:
- poprzez aplikację SADP Tool (dostępna w dziale pobrań,
- z poziomu lokalnego GUI rejestratorów DVR lub NVR
- z poziomu web GUI przy użyciu przeglądarki WWW.
Niektóre z pokazanych opcji (w tym domyślne ustawienie usługi Hik-Connect) dostępne mogą być w urządzeniach z najnowszym oprogramowaniem układowym zoptymalizowanym pod kątem migracji HiDDNS do Hik-Connect. Zaleca się więc aktualizację firmware urządzeń do najnowszej wersji (dostępne na portalu Hikvision).
Włączenie usługi za pomocą aplikacji SADP tool
Pobierz i zainstaluj oprogramowanie SADP Tool (w wersji 3.0.0.10 lub wyższej), dostępne w naszym dziale pobrań
- Podłącz urządzenie i komputer do lokalnej sieci i Uruchom oprogramowanie SADP Tool
- Na liście pojawią się dostępne urządzenia. Wybór urządzenia dokonuje się zaznaczając pole wyboru w pierwszej kolumnie tzw. „chekbox”.
- Dla nieaktywnych urządzeń należy je aktywować wpisując nowe hasło oraz zaznaczyć pole ‚Enable Hik-Connect’ (aktywację urządzeń opisaliśmy w innym poradniku.
- W przypadku gdy w zaznaczonym miejscu, pola nie będzie oznacza to, że urządzenie nie wspiera Hik-Connect. W praktyce znaczy tyle, że nie ma wgranej odpowiedniej wersji firmware (aktualny z uwzględnieniem nowej usługi dostępny na portalu Hikvision)
- Dla aktywnych urządzeń należy wpisać hasło użytkownika „admin” oraz zaznaczyć pole ‚Enable Hik-Connect’ w górnej części programu. W przypadku gdy pole będzie nieaktywne (wygaszone) oznacza to, że urządzenie nie wspiera Hik-Connect. Jak wyżej w praktyce znaczy tyle, że nie ma wgranej odpowiedniej wersji firmware (aktualny z uwzględnieniem nowej usługi dostępny na portalu Hikvision
- W przypadku gdy włączania usługi dokonujemy pierwszy raz (tak jest przy aktywacji urządzenia), pojawi się okno „Tips”. Wpisz swój własny kod weryfikacyjny i Zatwierdź operację przyciskiem ‚Confirm’
Włączenie usługi za pomocą przeglądarki i Web GUI
Zaloguj się do urządzenia za pomocą przeglądarki (obecnie ten rodzaj zarządzania urządzeniem wspierany jest przez Internet Explorer oraz Firefox w którym od wersji 52.0 potrzebna jest modyfikacja w opcjach).
- Przejdź do zakładki ‚Konfiguracja’ -> ‚Sieć’ -> ‚Ustawienia zaawansowane’ -> ‚Dostęp do platformy’ i Zaznacz pole ‚Włącz’
- Podczas pierwszego użycia opcji pojawi się okno w którym Wpisz swój własny kod weryfikacyjny i Zatwierdź operację przyciskiem ‚OK’
- Po tych czynnościach Zapisz dokonane zmiany przyciskiem ‚Zapamiętaj’
Włączenie usługi z poziomu lokalnego GUI (dla DVR/NVR)
- W lokalnym GUI Przejdź do ustawień sieci. Prawym przyciskiem myszy Wywołaj menu podręczne i przejdź po kolei: ‚Menu główne’ -> ‚Ustawienia’ -> ‚Sieć’ -> ‚Dostęp do platformy’. Zaznacz pole ‚Włącz’
Podczas pierwszego użycia pojawi się okno w którym należy utworzyć kod weryfikacyjny.
- W polu „Verification Code” Wpisz swój własny kod weryfikacyjny, po zaakceptowaniu warunków świadczenia usługi Zatwierdź zmiany przyciskiem ‚OK’
- Wszystkie zmiany w karcie „Ustawienia” zatwierdzamy przyciskiem ‚Dalej’.
Dodawanie urządzeń do usługi
Urządzenie przed dodaniem do konta, musi zostać odpowiednio przygotowane. Najważniejsze aby miało połączenie z Internetem i aby ten Internet „widziało”.
- Połącz urządzenie z siecią lokalną do której podłączony jest komputer.
- Skonfiguruj ustawienia sieci (adres IP, maskę, bramę oraz serwer DNS) zgodnie z parametrami sieci lokalnej
Przez przeglądarkę WWW z poziomu web GUI
- Zaloguj się do urządzenia przez przeglądarkę WWW, Przejdź do konfiguracji sieci: ‚Konfiguracja’ -> ‚Sieć’ -> ‚Ustawienia podstawowe’
Z poziomu lokalnego GUI dla DVR/NVR
- Po podłączeniu monitora do rejestratora Przejdź do konfiguracji sieci: ‚Menu Główne’ -> ‚Ustawienia’ -> ‚Sieć’ -> ‚Ogólne’
Należy więc osiągnąć docelowy status dla usługi: „Online„. Status można zweryfikować w zaawansowanych ustawieniach sieciowych, w zakładce dostępu do platformy:
W lokalnym GUI rejestratora (DVR/NVR):
lub poprzez przeglądarkę WWW z poziomu web GUI:
Funkcjonalność usługi Hik-Connect pozwala na dostęp do urządzeń na dwa sposoby:
- Chmura P2P – przypadek kiedy nie mamy publicznego adresu IP lub z innych powodów nie mamy możliwości wykorzystania publicznego IP
- DDNS – przypadek kiedy mamy zmienny publiczny adres IP. W tym przypadku należy dopełnić wszystkich ustawień zarówno po stronie urządzenia jak i routera. Najprościej po obu stronach włączyć funkcje UPnP lub ręcznie skonfigurować przekierowania portów w routerze. W tym przypadku niezależnie od ustawień, można używać P2P przez Hik-Connect.
Potrzebny będzie kod weryfikacyjny. Jak go znaleźć?
- Najprościej spróbować zacząć od tabliczki znamionowej urządzenia – powinien być w polu „Verification Code” (zawarty również jest w kodzie QR)

- Kod weryfikacyjny można podejrzeć w lokalnym GUI rejestratora (DVR/NVR) w zaawansowanych ustawieniach sieciowych, w zakładce ‚Dostęp do platformy’
- Można również znaleźć kod z poziomu przeglądarki WWW przez Web GUI. Po zalogowaniu się do urządzenia Przejdź do zakładki ‚Konfiguracja’ -> ‚Sieć’ -> ‚Ustawienia zaawansowane’
Dodawanie urządzeń do Hik-Connect
Na tym etapie, jeżeli urządzenie „widzi” Internet i mamy pod ręką kod weryfikacyjny, można przystąpić do dodawania urządzeń do usługi. Urządzenia dodamy
- poprzez przeglądarkę WWW z poziomu portalu Hik-Connect
- przez aplikację na urządzenia mobilne o tej samej nazwie „Hik-Connect”.
Portal Internetowy www.hik-connect.com
- Uruchom przeglądarkę Internetową, w polu adresu Wpisz www.hik-connect.com i Przejdź do portalu
- Zaloguj się na wcześniej utworzone konto
- W zakładce „Device Management” Kliknij przycisk ‚Add’ i w wyskakującym oknie Wpisz nr seryjny urządzenia „Device Serial No”. Zatwierdź wprowadzone dane przyciskiem ‚Search’
- Okno rozwinie się pokazując model i nr seryjny dostępnego urządzenia. Jeśli wszystko się zgadza Kliknij ikonę ‚+’
- Wprowadź kod weryfikacyjny urządzenia i zakończ działanie przyciskiem ‚Add’
- Zostaniesz poinformowany o prawidłowym dodaniu urządzenia które pojawi się na liście urządzeń
- W tym momencie jeżeli Masz publiczny adres IP i zostały na routerze przekierowane porty, kliknięcie w adres IP, w kolumnie „IP/Port No.” przeniesie Cię do strony logowania do urządzenia
Aplikacja mobilna app „Hik-Connect”
- Uruchom Hik-Connect app na urządzeniu mobilnym. Będąc zalogowanym, w zakładce „Hik-Connect” Kliknij w prawym górnym rogu ikonę ‚+’

- W następnym oknie Zeskanuj kod QR znajdujący się na etykiecie lub Kliknij ikonę ołówka aby wprowadzić nr seryjny urządzenia ręcznie

- W kolejnym oknie wyświetli się model z nr seryjnym urządzenia – Kliknij ‚Dodaj’

- Jeżeli urządzenie jest podłączone do Internetu i jest „online”, pojawi się okno do wpisania kodu weryfikacyjnego. Wprowadź kod i zatwierdź przyciskiem ‚OK’

- Pojawi się okno z informacją o zakończeniu dodawania. Można z tego poziomu dodać kolejne urządzenie lub zakończyć dodawanie

Po tych czynnościach urządzenie pojawi się na liście i można zacząć wyświetlać obraz na żywo.
Hik-Connect w iVMS-4200 i iVMS-4500
Na początku poradnika pisaliśmy, że podstawowe oprogramowanie Hikvision w pełni obsłuży Hik-Connect w najbliższym czasie. Podstawowa funkcjonalność jest jednak zachowana od czasu uruchomienia platformy Ezviz. W praktyce sprowadza się to do tego, że na chwilę obecną, na obie platformy: Hik-Connect i Ezviz logujemy się tym samym kontem. Procedura rejestracji konta i dodawania urządzeń została opisana w poradniku: Ezviz – Hikvision.
- Podczas dodawania urządzenia pojawi się komunikat: „Operation failed. The device is added by other users.” / „Urządzenie zostało już dodane przy użyciu innego konta.” – ktoś inny dodał urządzenie do swojego konta. Należy się skontaktować ze swoim dostawcą urządzeń.
- Podczas dodawania urządzenia pojawi się komunikat: „The device is offline. No search result is found.” / „Urządzenie jest przełączone do trybu offline.” – urządzenie nie ma połączenia sieciowego z Internetem
- Sprawdź ustawienia sieciowe urządzenia czy są prawidłowo ustawione, zgodnie z siecią LAN do którego zostało podłączone. Powinno mieć unikalny adres IP, maskę, bramę oraz serwer DNS.
- Sprawdź czy usługa Hik-Connect została aktywowana w zaawansowanych ustawieniach sieciowych, w zakładce „Dostęp do platformy”
Słownik
IPC – kamera sieciowa IP
IPC PTZ – kamera sieciowa szybkoobrotowa
DVR – rejestrator analogowy
NVR – rejestrator sieciowy
SADP – (Serch Active Device Protocol) wyszukiwarka urządzeń
GUI – graficzny interfejs użytkownika
QR Code – kod graficzny
LAN – sieć lokalna
DNS – (Domain Name System) system nazw domenowych
DDNS – (Dynamic Domain Name System) usługi dynamicznego serwera nazw
P2P – sieć równorzędna, sieć typu każdy z każdym